Om goda exempel
Stroketeamet på Norrtälje sjukhus minskade tiden till behandling av akut stroke med 38 minuter vilket räddat många från kroniskt lidande
Smärtskattning innebär att man regelbundet frågar patienten - ”Hur ont har du?”
Lyckat förbättringsarbete ledde till fler genomförda efterkontroller på Södermalms barnmorskemottagning!
Förbättra eftervården efter hjärtinfarkt på hjärtmottagningarna i Gävle och Sandviken.
Förbättringsförslag var att använda en rondmall där behandlingsstrategi står med som obligatorisk punkt.
Syftet är att utveckla och förbättra samtalet och uppföljningen av patientens självrapporterade hälsosituation, med fokus på upplevda biverkningar.
Effektivare rapporter och mer tid för patienterna
Under hösten har verksamhetsutvecklare från i stort sett alla verksamhetsområden deltagit i en coachingutbildning för att få nya kunskaper om hur man coachar chefer och medarbetare i det kontinuerliga förbättringsarbetet.
Kvalitetsregister som verktyg i förbättringsarbete
Som besökare samtycker du till användandet av s.k cookies för att förbättra användarupplevelsen.