Om goda exempel
Förbättra eftervården efter hjärtinfarkt på hjärtmottagningarna i Gävle och Sandviken.
Syftet är att utveckla och förbättra samtalet och uppföljningen av patientens självrapporterade hälsosituation, med fokus på upplevda biverkningar.
Effektivare rapporter och mer tid för patienterna
Förbättringsförslag var att använda en rondmall där behandlingsstrategi står med som obligatorisk punkt.
Stroketeamet på Norrtälje sjukhus minskade tiden till behandling av akut stroke med 38 minuter vilket räddat många från kroniskt lidande
Kvalitetsregister som verktyg i förbättringsarbete
Smärtskattning innebär att man regelbundet frågar patienten - ”Hur ont har du?”
Under hösten har verksamhetsutvecklare från i stort sett alla verksamhetsområden deltagit i en coachingutbildning för att få nya kunskaper om hur man coachar chefer och medarbetare i det kontinuerliga förbättringsarbetet.
Lyckat förbättringsarbete ledde till fler genomförda efterkontroller på Södermalms barnmorskemottagning!
Som besökare samtycker du till användandet av s.k cookies för att förbättra användarupplevelsen.