Kvalitetsregister som verktyg i förbättringsarbete
Under hösten har verksamhetsutvecklare från i stort sett alla verksamhetsområden deltagit i en coachingutbildning för att få nya kunskaper om hur man coachar chefer och medarbetare i det kontinuerliga förbättringsarbetet.
Nu har verksamheten bytt arbetssätt och allt fler patienter blir friska snabbare.
Effektivare rapporter och mer tid för patienterna
Ett förbättringsarbete för att förkorta patienternas vårdtid i respirator och att arbeta med projekt utifrån en strukturerad metod.
Syftet är att utveckla och förbättra samtalet och uppföljningen av patientens självrapporterade hälsosituation, med fokus på upplevda biverkningar.
Förbättringsförslag var att använda en rondmall där behandlingsstrategi står med som obligatorisk punkt.
Förbättra eftervården efter hjärtinfarkt på hjärtmottagningarna i Gävle och Sandviken.
Lyckat förbättringsarbete ledde till fler genomförda efterkontroller på Södermalms barnmorskemottagning!
Smärtskattning innebär att man regelbundet frågar patienten - ”Hur ont har du?”
Om goda exempel
Som besökare samtycker du till användandet av s.k cookies för att förbättra användarupplevelsen.